School Quality and Teacher Education (SQTE): An empirical study in England to inform quality development in schools in Austria. Poster Presentation an der Abteilung Bildungswissenschaften der Universität Oxford
Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
The Epistemic Beliefs and Practice of Austrian History Teachers after the Paradigm Shift towards Historical Thinking. Poster Presentation an der Abteilung Bildungswissenschaften der Universität Oxford
Department : Business Adminstration
How school leaders and teachers in improving and effective English schools describe their practice of developing school quality. First qualitative findings of the SQTE project. Präsentation im Rahmen der Konferenz: International Perspectives on School Quality and Teacher Education an der School of Education Salzburg
Department : Business Adminstration
„Partnerschaft für besseres Lernen“: Empirische Einsichten zu wirksamer Elternarbeit in Schulen. Vortrag vor SchulleiterIinnen katholischer Privatschulen der Steiermark im Rahmen der Vorauer Gespräche
Department : Business Adminstration
„Schulqualität entwickeln“ – was wirkt wirklich und was am besten. Vortrag vor SchulleiterInnen katholischer Privatschulen der Steiermark im Rahmen der Vorauer Gespräche
Department : Business Adminstration
Einsichten aus dem Forschungsprojekt „School Quality and Teacher Education“: Wie Schulleiter/innen im Rahmen des „London Effekts“ ihre Brennpunktschulen umdrehten. Vortrag vor SchulleiterInnen katholischer Privatschulen der Steiermark im Rahmen der Vorauer Gespräche
Department : Business Adminstration
Research-based school improvement: How highly effective and improving schools in England apply research. Vortrag zusammen mit Katharine Burn und Pam Sammons auf der Konferenz der American Educational Research Association 2020 (nach Peer Review bewilligt, Konferenz abgesagt, online)
Department : Business Adminstration
Learning in initial teacher education from school leaders: Processes of knowledge transformation. Vortrag zusammen mit Ulrike Greiner und Christian Wiesner auf der Konferenz der American Educational Research Association 2020 (nach Peer Review bewilligt, Konferenz abgesagt, online)
Department : Business Adminstration
Fostering processes of knowledge transformation: What teacher students can learn from headteachers’ reasoning about the use of research in school. Vortrag zusammen mit Ulrike Greiner und Christian Wiesner
Department : Business Adminstration
LehrerInnenprofessionalisierung in Turn-Around-Schulen in England. Prozesse der Wissenstransformation in die österreichische LehrerInnenausbildung. Vortrag zusammen mit Ulrike Greiner bei der Konferenz der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen ÖFEB
Department : Business Adminstration