Lecture

Method

Oxford (UK) 08.10.2018School Quality and Teacher Education (SQTE): An empirical study in England to inform quality development in schools in Austria. Poster Presentation an der Abteilung Bildungswissenschaften der Universität Oxford

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
More Detail

25.08.2021Summerschool für DirektorInnen österreichischer Schulen in Göttweig zum Thema “Schulleadership und Schulqualität! Was erwarten Österreichs Direktorinnen und Direktoren?”

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
More Detail

17.04.2020Symposium bewilligt für die Konferenz der American Educational Research Association 2020 in San Franscico: School improvement through research-engagement in different contexts (nach Peer Review bewilligt, Konferenz abgesagt, online)

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Graduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 3.000
Method : Lecture
More Detail

25.03.2019Symposium an der Universität Salzburg: Schulqualität – Erfolgreiche Implementierung an Schulen: Gelingensbedingungen

Department : Business Adminstration
Campus : Kingster's 80
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 4.000
Method : Lecture, Seminar
More Detail

San Diego (USA), April 2022 ‘Outstanding teachers are made, not born’: Views from highly effective schools in England. Vortrag zusammen mit Maria Tulis-Oswald und Christina Hasenhüttel auf der Konferenz der American Educational Research Association 2022

Department : Business Adminstration
Campus : Adman's Hall
Level : Undergraduate
Instructor : Bruce Willis (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 2.000
Method : Lecture, Online
More Detail

Wien (AUT), 17.2.2022 Leadership für Chancengleichheit und School Turn Around. Empirische Perspektiven zur Entwicklung von Schulen im Rahmen des London Effects. Vortrag im Rahmen des Forschungskollegiums an der Kirchlichen Pädagogischen Hochschule Wien/Krems

Department : Business Adminstration
Campus : Kingster's 80
Level : Graduate
Instructor : Albert Coman (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 3.000
Method : Lecture, Seminar
More Detail

Salzburg (AUT), 2.12.2021 School Turn-Around und Schulqualitätsentwicklung in “Brennpunktschulen” in England. Erfahrungen mit einem multiphasigen Mixed-Methods Design im FWF Projekt “School Quality and Teacher Education”. Vortrag im Rahmen des Forschungskolloquiums des Fachbereichs Psychologie an der Universität Salzburg

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 2.000
Method : Lecture
More Detail

Wien (AUT), 24.11.2021 Triangulation qualitativer und quantitativer Daten bei der Erforschung von effektivem Schulleadership und Schulqualitätsentwicklung. Vortrag im Rahmen der Forschungswerkstatt an der Kirchlichen Pädagogischen Hochschule Wien/Krems

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
More Detail

Search For Courses

en_USEnglish