School Quality and Teacher Education (SQTE): An empirical study in England to inform quality development in schools in Austria. Poster Presentation an der Abteilung Bildungswissenschaften der Universität Oxford
Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
Summerschool für DirektorInnen österreichischer Schulen in Göttweig zum Thema “Schulleadership und Schulqualität! Was erwarten Österreichs Direktorinnen und Direktoren?”
Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
Symposium an der Universität Salzburg: Schulqualität – Erfolgreiche Implementierung an Schulen: Gelingensbedingungen
Department : Business Adminstration
Campus : Kingster's 80
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 4.000
Method : Lecture, Seminar
‘Outstanding teachers are made, not born’: Views from highly effective schools in England. Vortrag zusammen mit Maria Tulis-Oswald und Christina Hasenhüttel auf der Konferenz der American Educational Research Association 2022
Department : Business Adminstration
Campus : Adman's Hall
Level : Undergraduate
Instructor : Bruce Willis (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 2.000
Method : Lecture, Online
School Turn-Around und Schulqualitätsentwicklung in “Brennpunktschulen” in England. Erfahrungen mit einem multiphasigen Mixed-Methods Design im FWF Projekt “School Quality and Teacher Education”. Vortrag im Rahmen des Forschungskolloquiums des Fachbereichs Psychologie an der Universität Salzburg
Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 2.000
Method : Lecture
Triangulation qualitativer und quantitativer Daten bei der Erforschung von effektivem Schulleadership und Schulqualitätsentwicklung. Vortrag im Rahmen der Forschungswerkstatt an der Kirchlichen Pädagogischen Hochschule Wien/Krems
Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture