Undergraduate

Level

Oxford (UK) 08.10.2018School Quality and Teacher Education (SQTE): An empirical study in England to inform quality development in schools in Austria. Poster Presentation an der Abteilung Bildungswissenschaften der Universität Oxford

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
More Detail

25.08.2021Summerschool für DirektorInnen österreichischer Schulen in Göttweig zum Thema “Schulleadership und Schulqualität! Was erwarten Österreichs Direktorinnen und Direktoren?”

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
More Detail

25.03.2019Symposium an der Universität Salzburg: Schulqualität – Erfolgreiche Implementierung an Schulen: Gelingensbedingungen

Department : Business Adminstration
Campus : Kingster's 80
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 4.000
Method : Lecture, Seminar
More Detail

San Diego (USA), April 2022 ‘Outstanding teachers are made, not born’: Views from highly effective schools in England. Vortrag zusammen mit Maria Tulis-Oswald und Christina Hasenhüttel auf der Konferenz der American Educational Research Association 2022

Department : Business Adminstration
Campus : Adman's Hall
Level : Undergraduate
Instructor : Bruce Willis (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 2.000
Method : Lecture, Online
More Detail

Salzburg (AUT), 2.12.2021 School Turn-Around und Schulqualitätsentwicklung in “Brennpunktschulen” in England. Erfahrungen mit einem multiphasigen Mixed-Methods Design im FWF Projekt “School Quality and Teacher Education”. Vortrag im Rahmen des Forschungskolloquiums des Fachbereichs Psychologie an der Universität Salzburg

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 2.000
Method : Lecture
More Detail

Wien (AUT), 24.11.2021 Triangulation qualitativer und quantitativer Daten bei der Erforschung von effektivem Schulleadership und Schulqualitätsentwicklung. Vortrag im Rahmen der Forschungswerkstatt an der Kirchlichen Pädagogischen Hochschule Wien/Krems

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
More Detail

Search For Courses

en_USEnglish