KU2 Hill

Campus

Oxford (UK) 08.10.2018School Quality and Teacher Education (SQTE): An empirical study in England to inform quality development in schools in Austria. Poster Presentation an der Abteilung Bildungswissenschaften der Universität Oxford

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
More Detail

Genf (CH), 7.9.2021“Why do you think your school is effective?” School leaders’ strategies for improving quality in highly effective schools in disadvantaged contexts. Vortrag zusammen mit Dominik Harnisch bei der Konferenz der European Educational Research Association ECER 2021

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Graduate
More Detail

25.08.2021Summerschool für DirektorInnen österreichischer Schulen in Göttweig zum Thema “Schulleadership und Schulqualität! Was erwarten Österreichs Direktorinnen und Direktoren?”

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
More Detail

17.04.2020Symposium bewilligt für die Konferenz der American Educational Research Association 2020 in San Franscico: School improvement through research-engagement in different contexts (nach Peer Review bewilligt, Konferenz abgesagt, online)

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Graduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 3.000
Method : Lecture
More Detail

Salzburg (AUT), 2.12.2021 School Turn-Around und Schulqualitätsentwicklung in “Brennpunktschulen” in England. Erfahrungen mit einem multiphasigen Mixed-Methods Design im FWF Projekt “School Quality and Teacher Education”. Vortrag im Rahmen des Forschungskolloquiums des Fachbereichs Psychologie an der Universität Salzburg

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : Carol Dawson (PhD)
Semester : Spring 2019
Credit : 2.000
Method : Lecture
More Detail

Wien (AUT), 24.11.2021 Triangulation qualitativer und quantitativer Daten bei der Erforschung von effektivem Schulleadership und Schulqualitätsentwicklung. Vortrag im Rahmen der Forschungswerkstatt an der Kirchlichen Pädagogischen Hochschule Wien/Krems

Department : Business Adminstration
Campus : KU2 Hill
Level : Undergraduate
Instructor : John Hagensy (PhD)
Semester : Fall 2018
Credit : 4.000
Method : Lecture
More Detail

Search For Courses

de_DEGerman